margreet-en-anke.reismee.nl

Daar zijn we dan!

Hallo allemaal!

Na een lange reis, die begon in de business class (jaja) zijn we dan eindelijk in Zuid-Afrika aangekomen! Daar werden we opgehaald en naar ons appartement in Grabouw gebracht.

Het is een erg vreemde gewaarwording om door je linkerraam een wereldstad met wolkenkrabbers te zien en door het rechter raam een stad van golfplaten. Je kunt het lezen in de boekjes, maar het echte zien doet je toch echt meer.

Ons appartement is groot en verstopt achter grote hekken. Alles voor de veiligheid. Vandaag hebben we onze eerste kaart gekocht voor elektriciteit en hopelijk hebben we vanavond warm water! We wonen samen Nick, Bart en Irene, 3 SGM studenten. Erg gezellig en leuke huisgenoten.
Grabouw is een klein plaatsje, maar wel druk en lawaaiig. Lange rijen voor het pinautomaat (op vrijdag = salarisdag) En iedereen is hier smorgens om 10 uur aan het bier.... Een andere wereld kun je wel zeggen!

Gisteravond, direct na aankomst, zijn we uit eten geweest. Tas nog niet uitgepakt, dezelfde kleren aan en errug moe.. Anke met haar knoflookpizza, niet bestemd voor goede neuzen!

We zijn nu aan het onderzoeken hoe alles werkt hier en waar we wat moeten regelen. Het is nog een beetje onwennig, maar ook dit gaat wennen.Ook dat we nu eerst rechts moeten kijken met oversteken...

Foto's online zetten is nog niet mogelijk, deze volgen nog!

We hebben allebei een Zuid-Afrikaans nummer: Bellen, sms gaat nu een stuk voordeliger!

- 0027 724954126 Anke

- 0027 767379836 Margreet

Het adres van ons appartement moeten we nog achterhalen, deze komt nog.... (dan verwachten we bakken met post)

Groeten uit het koude, natte Zuid-Afrika

susanne

heey meiden,

heel veel plezier.
Het naar rechts kijken met oversteken, duurt even, maar het komt helemaal goed. Ik moet in Nederland weer flink wennen aan het naar links kijken :P

Nog veel plezier!

Marieke

Haaa anke!

Zoo dat klinkt leuk! :)
Hoop dat het snel lukt om er foto's op te zetten.
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
Ben benieuwd naar alle nieuwe verhalen die nog gaan komen!

Groetjes!!

Edu en Ann

Hallo meiden, fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
Fijne tijd daar, veel leren en nog meer genieten.
We vinden het super dat we van jullie verhalen kunnen meegenieten. Heel veel groetjes en doeoeoeoiiii.

Gerwin

Goed verhaal! Een hele mooie tijd gewenst tussen die zuid-afrikaantjes. Die kant met die golfplaten lijkt me trouwens een stuk gezelliger. Groetjes uit Bali.

pieternel en peter

ha dames, goed aangekomen en al meteen plaatselijke indrukken. Ja de lucht van de knoflook piza daar kan je lang plezier van hebben.
He ' zet um' op en enjoy.

Aukje

Ik dacht dat je naar Afrika ging, maar zit je nu toch in Italie? Heeel veel plezier meiden! Geniet ervan! Ik ben een beetje jaloers!
Knuffell!!

Franca en Vincent

Hoi Anke,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben erg benieuwd naar alle komende verhalen!! Veel plezier daar!

Gerda en Astrid

Nou meiden, gelukkig goed aangekomen, nu gaat het echte werk langzaam beginnen. We zijn benieuwd en volgen jullie verhalen op de voet! Groetjes en geniet.

David en Gerdien

Ha meiden,

Hopelijk zijn jullie een beetje bijgekomen van de vlucht en hebben jullie tijd gekregen om jullie tassen uit te pakken.
SA is een land van uitersten, contrast stapelt zich op contrast, elke kant heeft zijn eigen verhaal. Ik hoop dat jullie mooie verhalen zullen horen en meemaken, we wachten op meer 'nieuws'..
Geniet ervan..
ps hier ook nat...

nicole

google 'anke margreet nijmegen fysiotherapie afrika' en daar is de site dan! Maak wat moois van jullie tijd daar en succes met wennen, voor je het weet is alles wat je nu raar vindt alweer gewoon!
Liefs Nicole (oud-semmelinkstraat)

annemiek

Ha lieve Anke en Margreet al weet ik niet of die lief is want die ken ik nog niet. Fijn om de eerste berichten te lezen. Bij jullie is het koud en nat maar München kan er wat dat betreft ook wat van. Gelukkig is er IKEA en die hebben we vandaag kaalgeplukt, wat een feest. Lekker materialistisch uit je dak gaan, soms mag dat! Anke, hoe was de pizza die niet uit Jan's pizzaoven kwam? Kus van Annemiek

sanne

Heee Mag,

Ik hoop dat men berichtje goed is aangekomen op je telefoon! Gek idee hoor, zo ver weg! Geniet ervan!

Grts Sanne

Teun

Hallo Dames,

Mooi dat julie goed aangekomen zijn! In de businessclas zitten verdien je natuurlijk:) Veel succes daar met de stage!

Teun

annemiek

Ha Anke, ben je al een beetje gewend daar in het verre zuiden? Jan vertrok vanmorgen op zijn eerste schooldag met fiets en tas achterop. Mooi op tijd om niet al te bezweet aan te komen. Kwam 7 km verder op school aan maar de tas was weg. Hij als een gek teruggefietst, bleek hier om de hoek zijn tas al verloren te hebben. Dus toen toch met de auto naar school, helemaal bezweet. En toch nog op tijd. Ja het is me wat, Jan en de fiets. Kus van Annemiek

Tante marion.

Wat super gaaf dat jullie er al zijn. Geniet van alle mooie momenten.

Dikke kuss.