margreet-en-anke.reismee.nl

Avonturen aan de oostkust

Hallo allemaal!

Daar waren we weer, Nu vanuit een ander deel van Zuid-Afrika! Nu we dit schrijven zitten we in de bus naar Mozambique. Deze rit gaat 10 uur duren, dus we hebben even de tijd om alle hoogtepunten van deze week aan jullie te vertellen...

Maandag scheurden we met onze huur Opel Corsa dwars door het centrum van Johannesburg om onze tickets voor deze busreis ergens op te pikken, We snappen nu dat iedereen zegt dat je zo snel mogelijk Johannesburg uit moet zijn en vooral niet in het centrum moet wezen.... Wat een chaos! Maar, wij hebben hard meegetoeterd, geroepen en nog belangrijker; uiteindelijk gevonden waar we moesten zijn.

Hierna Anouk opgehaald van het vliegveld. Deze week zijn we namelijk met z'n vieren op pad geweest, Marloes een journalistiek student had zich ook al aangesloten bij onze reisplannen.

In Pretoria zijn we aangevallen... We waren al bezig met dekking zoeken toen bleek dat er Russisch staatsbezoek was bij de Union Buildings waar wij net een kijkje wilden nemen. 32 kanonsschoten om te eren, wat een geluid en knallen. Van Pretoria zijn we naar Sabie gereden waar we een gedeelte van de Panorama route hebben gedaan. Hele mooie watervallen en uitzichten gezien, maar Gods Window was die dag gesloten vanwege de mist...

De volgende dag al heel vroeg opgestaan om op safari te gaan in het Krugerpark. Met z'n vieren in ons autotje turen naar wilde beesten... In het begin waren we blij met 1 eenzame olifant, maar aan het einde van de dag kon de trip niet meer stuk. Kuddes olifanten, giraffen (kameelperde), zebra's, nijlpaarden (seekoeie) en heel veel bokkies gezien. Het mooiste was nog dat we ineens midden in een kudde buffels zaten! Die vonden ons zeg maar net zo interessant als wij hun.. Wat kunnen die beesten dreug kijken! De tweede dag in het Krugerpark zijn we op zoek geweest naar de leeuw en het luipaard. Helaas kunnen die zich erg goed verstoppen! Nu hebben we een probleem... We hebben namelijk gezegd dat we niet naar huis gaan voor we de big 5 hebben gespot! Wie weet moeten we onze vlucht nog even om gaan boeken. (goed excuus om langer te blijven?)

Vervolgens zijn we 2 dagen in Swaziland geweest. Hier vielen we met de neus in de boter! Toen wij even een kijkje namen in een partycentrum werden we uitgenodigd door de moeder van een jarige zoon! Zo belandden we ineens op de 21e verjaardag van Banzile. Blijkt dus een BIG happening te zijn.... Na een spetterende dans entree van de jarige, een aantal speeches, gebeden en het aansnijden van de taart stond er een luxe buffet voor ons klaar... Alsof een gratis diner nog niet genoeg was kwamen we op de gastenlijst van een hiphopfeestje te staan. Dit hadden we van te voren allemaal niet kunnen bedenken! Naast dit rijkeluisfeesie hebben we ook nog wat cultuur gesnoven in Swaziland. We zijn bij een traditionele stam op bezoek geweest en daar hebben we natuurlijk even meegedanst en getrommeld.

Nadat we Anouk en Marloes af hadden gezet ergens in Swaziland zijn wij aan onze terugreis naar Johannesburg begonnen.... Wat een avontuur, bij de grens alleen al moet je tienduizend dingen invullen en allemaal stempels verzamelen tussen de busladingen mensen.. Daarna bleken alle wegen of open te liggen of gewoon afgezet te zijn, dus een touristische terugreis. Zo zijn we langs Amsterdam gekomen, zijn we wezen plassen in Ermelo en zijn we zeegraskoegat en nog meer grappige plaatsnamen tegengejonen. Ook heeft Margreet met haar verbaasde hoofd een boete van 1000 rand weten te ontkomen.... Inhalen over een doorgetrokken streep na 10 minuten achter zo'n grote stinkende vrachtwagen, geef me eens ongelijk! Daar was de traffic meneer het niet helemaal mee eens....

Nu we in een hele bus zitten (de bus die voor ons kwam miste, of raakte juist, een laag dak en verloor wat onderdelen) bedenk ik me alvast wat voor een avonturen Mozambique ons zal gaan brengen. Hopelijk een hele mooie onderwaterwereld en een kerst op een wit strand!

Met Anke slapend op mijn ene schouder en een hoofd van een Duitse jongen op mijn andere schouder zeg ik alvast: 'Hele fijne kerstdagen!' We zullen aan jullie denken als wij lekker op het strand liggen, of whale sharks aan het spotten zijn op de bodem van de oceaan!

Groeten Anke en Margreet

Susanne

o, wat klinkt dit toch heerlijk......

Geniet er lekker van!

Fijne feestdagen en tot in 2011!

Super!

Wat een mooi avontuur weer! geniet nog even van jullie laatste weekjes! hier weer sneeuw op komst alsof 20 cm nog niet genoeg is! Sneeuw is heeeel leuk maar in nederland mwoah!!!!!! Wij hebben zeker een witte kerst en jullie dus blijkbaar ook! Hele fijne feestdagen!!! En een spetterend begin van 2011!
Dikke kus! Rose

Sofie

Hee ladies!!

Klinkt super!! (ook een beetje gevaarlijk hier en daar, maar ach, kleinigheidjes houd je toch;-))

Geniet nog even van de laatste weekjes!

Waar gaan jullie dan eigenlijk het nieuwe jaar inluiden? Of wachten jullie gewoon op een uitnodiging van een of ander vet feest! :-)

Kus!

wycher

magreet dit kunnen ze je nooit meer af nemen.Maak van de laatste tijd een mooie tijd geniet en kijk je ogen uit,des te meer je straks te vertellen hebt.Zie je volgend jaar gezond terug tot dan groetjes van joke en mij xxx

Teun & Anne

Anke en Margreet,

Leuk verhaal hoor:D

Fijne feestdagen daar!

Gerdien

Dames, wat een avonturen...
Die luipaarden gaan we nog wel eens samen spotten, die hebben wij ook gemist....

Wij hebben een sneeuwbal voor jullie in de vriezer liggen, mochten jullie bij terugkomst behoefte hebben....;-)

have fun.... party chrashers

Anja

Hallo dames , geniet er nog even lekker van !!!! hele goede Kerstdagen ( je kunt daar beter zijn dan hier hoor brrrr koud ) en een goed begin van 2011.

Groetjes van Anja, Louis, Tim, Petra

Gerda en Astrid

Wat maken jullie daar toch fantastisch leuke dingen mee.
Heerlijk om te lezen. Een hele fijne kerst en afrikaanse jaarwisseling (we lezen vast wel weer hoe dat edaar gaat...) en geniet vooral, want voor jullie het weten zitten jullie weer hier en er is vannacht weer sneeuw bij gevallen, dus.....koud en een dikke stapel wit, maar wel prachtig, dat missen jullie haha!!

Aukje

Ooooh Ankie wat klinkt dit toch weer allemaal superrrr!!!!!!!! kan niet wachten tot ik je verhalen live hoor!

Aukje

Ojaa en meiden natuurlijk super fijne feestdagen!

Anne

He Anke en Margreet!!

Wat een super verhaal weer! heel veelplezier met jullie avontuur in Mozambique en hele fijne feestdagen!

liefs Anne

Rachel

Klinkt weer errug goed! Jullie zullen inderdaad moeten blijven tot jullie de big five gezien hebben..
Veel plezier nog de laatste weken en dan zien we elkaar weer snel op het korfbalveld.

x Rachel

pieternel

Op naar de roggen en walvishaaien enjoy!

Sanne

Een heel fijn 2011 toegewenst!
mooie foto's en verhalen weer!
ps: een waggie = auto, hihi

grts Sanne