margreet-en-anke.reismee.nl

Extreme, more extreme, most extreme!!!

Hallo allemaal!

Zo dit was me het weekje wel weer! We hebben inmiddels weer heel wat meegemaakt, dus weer de hoogste tijd om jullie bij te praten over al onze avonturen!

De week begon serieus. We hebben vorige week hard gewerkt om klinische lessen te kunnen geven. In het bejaardentehuis zijn deze voor deze week afgelast.. we zitten natuurlijk wel in Zuid-Afrika, je zou het bijna vergeten! Volgende week weer een nieuwe poging, zo flexibel zijn we dan ook wel weer. Bij Agape hebben we wel een heel zinvolle les kunnen geven over cerebrale parese en wat belangrijk is bij de omgang en of de behandeling van deze kinderen. Erg leuk dat de leraressen van ons klasje erg positief waren. Hierdoor moeten we nog harder aan de bak, want de volgende klinische les staat alweer op het programma!

Na heel hard gewerkt te hebben mochten we van onszelf een dagje eerder vrij om..... JAWEL, MET HAAIEN TE DUIKEN! Dus wij 's morgens al vroeg op pad naar Simonstown met alle duikuitrusting en gewapend met onze instructeurs. Nu zullen sommigen denken dat we in een kooi naar haaien gingen kijken... Mooi niet dus, gewoon de plomp in en al na 5 meter was het raak en was de eerste haai gespot. Tijdens het duiken zagen we tegelijkertijd wel 10 haaien zwemmen zo rond de 2 á 3 meter. Nu zat anke op de bodem oefeningen te doen en als je je dan omdraait en dan oog in oog komt te staan met een haai van 3 meter, dan stokt je adem toch wel eventjes. Toch best wel indrukwekkend! Om van alle haaien te bekomen moest er traditioneel gebraaid worden rond het kampvuur.

Inmiddels hebben Anke en onze huisgenoten hun Padi open water in de pocket en Margreet moet nog 1 duik en dan is ze een advanced duikster. Vandaar dat er nog een nachtduik op het programma moet worden gezet voor binnenkort. Wat vervelend!

Net als je denkt dat het allemaal niet gekker kan worden.... We zijn zaterdag gewoon uit een vliegtuig gesprongen op 3 kilometer hoogte! En wat we kunnen zeggen...: “Skydiven is zoooo ontzettend gaaf!” Daar zijn gewoon geen woorden voor! Wanneer gaan we weer? De foto's die we bij dit verhaal plaatsen zullen er dan ook niet om liegen. Daar kun je gewoon zien dat het baie mooi is!

Zondag hebben we uiteraard niet rustig aan gedaan, daar doen we hier niet aan. We zijn met 2 locals naar de Crystal Pools geweest. Dit zijn een vijftal bergmeertjes vol watervallen, cliffs en heel koud water. Na een hike van een uur was dit ijskoude water meer dan welkom en we zijn er dan ook snel ingedoken. Vervolgens op zoek gegaan naar het volgende meer. Na een tijd wandelen (spoorzoekertje) kwamen we hier aan. Hier heeft Margreet het engste van de hele week gedaan... Van een cliff gesprongen en ik zou je vertellen: “Daar kan geen skydiven of haaiduiken tegenop.” Jeetje wat is dat eng! Na ongeveer een kwartier op het randje zitten begonnen allemaal mensen te klappen en te roepen.. tja, dan moet je wel! (Anke is een keer van een cliff in Kroatië gesprongen en haar woorden zijn: “Eens, maar nooit weer!”)

Na deze extreme week zijn we vandaag weer in ons klasje aan het werk gegaan. Hier hadden we de verjaardag van Kaylen. Ze is 15 jaar geworden en dat moest gevierd worden.. Niet zoals bij ons met spelletjes, maar met.... Uiteraard; hotdogs, muffins, cake en chips!

Nu denken jullie dat we voorlopig genoeg adrenaline hebben gehad, maar geen zorgen... We gaan gewoon weer op zoek naar nieuwe!

Groeten Anke en Margreet

marina

Het moet niet gekker worden .....
Dit verhaal is weer een leuke afwisseling, met de saaie werkzaamheden die ik nu aan het doen ben.
Veel plezier en werk ze.....

Sofie

Vettttttt!!!!!
Dat klinkt allemaal echt super! Jullie zijn goed bezig!
Op naar de nieuwe kick, ik ben benieuwd!:D
dikke kus jullie TOKO-maatje;-)

Gerwin

Wat een stoere chicks zijn jullie toch! Al verslaafd aan de adrenaline? Heel jaloers hier. Geniet van een nieuwe week!

Karin

Heej Anke!

Had tot nu toe nog niet gereageerd, maar wel braaf alle verhalen gelezen..;) Het klinkt allemaal zo tof wat jullie daar meemaken!! En de foto's zijn ook zeker een toevoeging.. Wat moest ik lachen trouwens toen het cliffdiven in Kroatie nog even genoemd werd, een beetje zwak dat je dit niet meer durft Anke..;) hahahah..

Veel plezier nog!

Liefs..

Gert en mannen

Hallo Anke,
Ik wil dat je niet meer van zulke enge dingen doet!!!!!!

Lieve Groet
Gert

Paul

Skydiven! Geweldig. Misschien het volgende uitje voor de S1:-?

pieternel

Wat geweldige avonturen, jullie zoeken wel het uiterste van de aarde op; onder het wateroppervlak en hoog boven het aardoppervlak

Teun

Pfff doe maar!!! Met haaien zwemmen, Skydiven, het moet niet gekker worden:P

Marian

Hoi hoi,

Jeetje meiden wat gaaf allemaal zeg! En wat een lef! Deze reis wordt nooit meer vergeten!! :-)

Mis you....

Dikke kus!

Sanne

Hee mag!
aaaarrrgg respect hoor! Ik zou het niet durven allemaal! Leuk dat je belde en super fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Liefs Sanne