margreet-en-anke.reismee.nl

Braaien en survival

Ja, daar zijn we weer!

Zondag zijn we naar Paddy, onze site coördinator, geweest voor een braai bij hem thuis. Een braai is eigenlijk een BBQ maar dan heb je 2 ijzeren rekken en hiertussen leg je vlees. Nu is het niet zo dat je 2 of 3 stukjes op de braai legt maar hier doen ze dat gewoon met 20 kippetjes tegelijk. Wij waren er namelijk niet alleen, maar ook tantes, neven, nichten, oma enz. erg leuk om te zien hoe dat hier gaat mensen zijn zeer gastvrij.

Vlees eten is hier dan ook zeer normaal, dus anke met haar vegatarisch zijn wordt non-stop nogal raar aangekeken.

Maandag zijn we naar Kaapstad gereden in een lange witte colonne van 10 witte Toyota yarissen (onze huurauto’s) het was een mooi gezicht. In Kaapstad zijn we naar de (CPUT) universiteit gegaan waar we informatie kregen en jawel een studentenpas. We moesten door een halletje een klein kamertje binnen en hier zat een vrouw met een computer. Voor de webcame zitten lachen en je foto voor de studentenpas is gemaakt. Hoezo, moeilijk doen als het makkelijk kan.

In de avond begon ons kamp. In de auto’s naar Apple creek. Blokhutjes midden tussen de appelbomen. Helaas staan ze niet in bloei anders dan zou het echt een super mooi gezicht zijn geweest. Maar, ook nu was het heus toppie!

Dinsdagochtend begon de ochtend met een amazing street race. Met de auto zo snel mogelijk van A naar B (allemaal bedrijven). Zo leer je de omgeving goed kennen. Niet als je net zoals anke haar team verdwaald raakt in een appelboomgaard maar dat is het tweede. Die middag gingen we met een touwbrug over het water. Heerlijke regen en wind erbij maar we hebben het weer gedaan. In de avond werden onze muzikale talenten gevraagd voor de workshop jambe. Zeer leuk om met 40 man in een ruimte muziek te maken terwijl bijna niemand ooit op een jambe heeft gespeeld. (zie onze blije foto’s)

Woensdag begonnen we met een hike. Hierbij gingen we in een trekker naar een privé reservaat. Met de boot van deze mensen gingen we het water over om aan de andere kant van het meer een wandeling te maken. Het was echt prachtig!. Je zult het maar als je achtertuin hebben! Hierna zijn we in de middag gaan kajakken. Het waaide te hard dus we moesten eerste tegen in stroming in zover we konden en dan rustig terug, margreet en ik in die kajak en daar gingen we dan. Links rechts links rechts. Omdat je natuurlijk nat werd en het zo waaide waren veel studenten er snel mee klaar maar wij niet. Dus hoppa nog een keertje het was heerlijk!. Na een heerlijk avondmaal werd ook deze avond ingevuld met hiphop. Ja Ron, van deze gast kun je nog wat leren!

Nou het komt er op neer dat: Nederlanders eigenlijk niet heel goed kunnen dansen. Als we het doen eruit ziet alsof we op een paard zitten het was zeer leuk maar dit talent had toch geen van de studenten meegekregen.

Donderdag hebben we les gehad over communicatie en waar we op moeten letten tijdens de projecten. Ook waren er een aantal Zuid-Afrikaanse studenten en konden we op deze manier in contact komen en vragen stellen over verschillen tussen onze landen. Zeer leerzaam.

Zo een update vanuit ons. We hopen natuurlijk dat bij jullie daar ook alles goed gaat.

We hebben trouwens nu ook een postadres

Etzenhof building
Mainroad grabouw 7160
South africa

We hebben dit doorgekregen en je weet natuurlijk nooit of het ook daadwerkelijk klopt. Vandaar dat als je iets op de post doet laat het even weten dat kunnen we zien of het ook daadwerkelijk aankomt.

Daarnaast kun je bellen met BelBob is 8ct per minuut
0900-0709
Dan is de landcode 0027 (en dan het Zuid-Afrikaanse nummer zonder de eerste 0)

Groetjes anke en margreet

Engeline

Hoi Anke, leuk om je verhalen te lezen. Heel veel plezier gewenst samen. Ik denk dat ik vraag of ik bij Pieternel in de koffer mag.

Erik

Nou, zo te lezen hebben jullie t wel naar t zin :D

Als je je mail leest heb je vast wel gezien dat wij heel druk bezig zijn met de voorbereiding van het nieuwe seizoen... Maar dat gaat vast wel goed komen.

Nog heel veel plezier daar. Ik kijk al uit naar het volgende verslag :P

Grtjs!

PS. Is er nog ruimte over in die koffer van Pieternel?

Evert-Jan

Heey dames, en Maggie in bijzonder(sorry Anke).

Deze verhalen zien er goed uit, wanneer beginnen jullie met werken? Want ik lees alleen maar mooie dingen. Leuke Foto's btw. Ik zal met wel een keer gaan dansen zodat hij zijn move's weer een beetje oppakt. Volgende week zaterdag blindpeerd he. Heel veel Fun en we blijven lezen.

Liefs Evers

Sabine

Hallo meiden,
Ik wou even zeggen dat jullie de dansmoves van Evert maar niet over moeten nemen...... jullie kunnen ons bij thuiskomst beter iets van dat Afrikaanse dansen leren haha. Maar het klinkt allemaal goed en jullie gaan veel leren. Succes en doei, groetjes Sabine.

Sabine

En Ronnie ook niet, die gaat lekker met grote zusje dansen in 't Peard!!

Pieternel

He dames, dansen, braaien, kayakken, en veel vlees, Kaapstad, kamp en nog veel meer. Niet bij te houden.
Enjoy!

Anja

Hoi Magreet en Anke

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen, wat een belevenis zeg.
Heel veel plezier en ik blijf jullie volgen.

Groetjes anja

Rick

Ik zal jullie stoere verhalen regelmatig volgen. De start is al gemaakt. Heel veel plezier in het verre zuiden en de groetjes uit Hatert.

Rick

Aukje

Leuk leuk leuk allemaal weer!! :D Ben benieuwd naar de volgende verhalen!

Liefss

margreet en anke

superleuk om al jullie reacties te lezen....

Sofie

Heee meiden!
Dat klinkt allemaal super goed zeg! Leuk dat jullie zo goed ontvangen worden daar!
Succes met de start straks van jullie stage/werk! Maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen!
Xx

Anneke

Hoihoi,
Leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben...
Ben benieuwd hoe de daadwerkelijke stage straks bevalt! Heel veel succes en plezier natuurlijk!
Groetjes Anneke

Gerwin

Dat ziet er gezellig uit dames. Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Ik kan niet wachten tot de volgende post (verwacht er nog wel 1tje in het zuid-afrikaans trouwens). Mooie week en groetjes vanuit Ubud! XG

Suzan van Dongen.

Hallo Margreet en Anke, ik ben heel blij dat jullie het zo leuk hebben en er heel veel van leren.En wat lekker al dat vlees wat jullie eten,mm, lekker! Nou Margreet volgende week naar Ommen met de oudjes, wel heel wat anders dan wat jij doet, maar dit is ook heel leuk, ik laat het wel weten hoe we het hebben gehad. Heel veel groetjes van Suzan.

Marcel

Echt cool wat jullie doen. Ben wel trots op jullie.
En ook nog duiken, heel veel plezier in Mozambique.
Met een beetje geluk komen jullie nog walvishaaien tegen.